vendredi 13 septembre 2024

PAGE 5 - BQN N°1./ CHU MONT D'SABE de Jacques Cauda + dessins et tableaux de l'auteur.- Illustrations musicales : "Peg Leg" de Ron Carter et "Spiritual Unity" (album) d'Albert Ayler.

B comme Bestiaire
Lettrine de Philippe Lemaire


(texte en picard de l'enfance de Jacques Cauda)

Chu mont d'sabe

À m’vir in route à m’érnicheu din chu sabe pi à rbéyeu chés nuages, des noérs, des blancs et pi dz’agachès, à doù qu’dérriére chu solé il est muchè, à m’vir in route à acouteu chés vagues et pi chés bétes éd mér crieu tout partout in tornant au dssu d’ém téte adossèe à un piot mont d’sabe point pu heut qu’un cavet d’pleumes, oz aveu advinè qu’j’én’sus point leu in route à réveu in acoutant mes gveux pousseu. Non. Éj’sus t-in route à m’ramintuvoér chu temps quante, à pieuds décoeux, j’évnouos à la mér mouilleu m’pieutes djiboles din cho ieu, chu temps d’un temps, quant éch’picard din ch’temps leu, il étouot conme quante  apreu la mér al avouot déchindu et pi qu’chés mots i s’ avoai’t seuvè tortous aveuc elle.  Éch picard à ch’ momint leu i passouot  pour un « territoire du vide ». Dz’autchuns  i disoai’t qu’i y avouot un Gros Matcheu din cho ieu, un aglavè, un Léviathan, qu’i zz’avalouot tortous, chés mots. Dz’eutes, i pinsoai’t éq chés mots i n’érvénoait point pasqué parsonne i n’avouot l’édzir éd zzés wardeu . O n’o jamouais bien seu. Énhui, a n’est mie l’meume chose. Ch’Picard, achteure, il est conme la mér qu’al monte (et pi quante la mér al monte, o n’o pu honte, pu honte), ch’Picard i cirtchule doù qu’i veut, i navigue tout partout conme chés bétes éd mér au dsu d’ém téte, il est din l’monne intieu, ichi et pi leu, i vient meume jusqué din chl’intarnète mileu su cht’écran. Ch’Picard, énhui, ch’est li chl’aglavé, il o chl’invie, miu qu’eu, il oa chl’édzir , chl’édzir d’éch rivage. L’édzir d’érvérnir s’érnicheu, leu, din chu sabe, aveuc tous chés gins conme mi qu’i peut’t infin rposeu  leu téte aveuc fiate din  leus gveux et pi d’érbéyeu dvant eux , cla mér qu’al monte. Et pi qu’al déchind. Sans freu.

                                      Jacques Cauda d’Pèris.                                      

(traduction)

Le monticule de sable

À me voir nicher dans le sable en regardant les nuages, noirs, blancs et noir et blanc, derrière le soleil. À me voir en train d’écouter les vagues et les petites bêtes et les créatures marines tournant au-dessus de ma tête appuyée contre un monticule de sable pas plus haut qu'un oreiller de plumes, vous avez deviné que je n’étais pas en train de rêver en écoutant mes yeux pousser. Non. J’étais en train de me rappeler le temps quand, les pieds nus, je venais à la mer mouiller mes jambes dans l’eau, le temps d'un temps jadis, quand le Picard ressemblait à la mer quand elle était descendue et que les mots s’étaient envolés avec elle. Le Picard à ce moment-là passait pour un territoire du vide. Certains disaient qu’il y avait dans l’eau un Gros Mangeur, un affamé, un Léviathan, qui avait avalé tous les mots. D'autres pensaient que les mots ne revenaient pas parce que personne n'avait eu le désir de les garder. On ne savait pas trop. Aujourd'hui, ce n'est pas la même chose. Le Picard, aujourd’hui, c'est comme la mer qui monte (et quand la mer monte, on n’a plus honte), le Picard circule où il veut, navigue partout comme ces animaux de mer au-dessus de ma tête, il est dans le monde entier, ici et là, il est même sur Internet. Le Picard, aujourd'hui, c'est lui le goinfre, l’affamé, le désir, le désir du rivage. Le désir de revenir se nicher là dans le sable, avec tous ceux qui comme moi peuvent enfin reposer leur tête dans leurs cheveux et regarder devant eux la mer monter. Puis la regarder descendre. Sans crainte.

- Soleil et chair* -
de Jacques Cauda

* [...] Le grand fourmillement de tous les embryons ! Et tout croît, et tout monte ! [...] - extrait de Soleil et chair (1870 - Les cahiers de Douai) d'Arthur Rimbaud 1870.
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Jacques Cauda, passionné notamment par Arthur Rimbaud et le jazz, est un artiste très actif  peintre, écrivain, poète, éditeur, photographe et documentaliste français. Son oeuvre est très dense et le spectre de son inspiration, les spectres de ses inspirations, peut-on même décrire, sont très larges.  

Il a créé un nouveau courant pictural : le mouvement surfiguratif dont il a exposé les grandes lignes dans un manifeste Toute la lumière sur la figure, éditions Ex Aequo, paru en 2009.

Son importante et imposante bibliographie est consultable via===>Jacques Cauda — Wikipédia (wikipedia.org) & son travail de peintre est visible via===> jacques cauda - journal du peintre surfiguratif (canalblog.com)

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Quelques oeuvres de Jacques Cauda



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